kids.ge logo

3-4-წლის-ბავშვის-განვითარების-ნორმები

3-4 წლის ბავშვის განვითარების ნორმები

გვერდის მისამართი
ფავორიტებში დამატება

ბავშვი ხატავს3 წელს მიღწეული ბავშვების მშობლებითვის მთავრდება პირველი და ერთ-ერთი ყველაზე რთული პერიოდი და იწყება მაგიური წლები, როდესაც თქვნს შვილს უკვე ესმის რას ელაპარაკებით. ამ ასაკის ბავშვებს აქვთ ყველაზე გაცხოველებული ფანტაზია და მზად არიან, რომ გადალახონ ყველა მიზანი, რომელიც მათ სკოლამდელი განვითარებისთვის სჭირდებათ. თუმცა განვითარება ყველა ბავშვთან ერთნაირად არ მიმდინარეობს. იმისთვის, რომ დავრწმუნდეთ შეესაბამება თუ არა ჩვენი შვილის შესაძლებლობები მისი ასაკობრივი საფეხურის ნორმებს, სასურველია ვიცოდეთ, თუ რა მოეთხოვებათ ბავშვებს განვითარების ამა თუ იმ საფეხურზე. ქვემოთ მოცემულია ჩამონათვალი, რომელსაც თქვენი 3-4 წლის ბავშვი უნდა აკმაყოფილებდეს.

მეტყველების სფერო:

3-4 წლის ბავშვი არც ისე ბევრს ლაპარაკობს, მაგრამ ეს მალე შეიცვლება. 3 დან 4 წლამდე თქვენს შვილს უკვე უნდა შეეძლოს, რომ:

  • თქვას საკუთარი სახელი და ასაკი.
  • იცოდეს 250-დან 500-მდე სიტყვა.
  • უპასუხოს მარტივ შეკითხვებს.
  • ლაპარაკობდეს 5-6 სიტყვიანი წინადადებებით და 4 წლისათვის ლაპარაკობდეს გამართული წინადადებებით.
  • ლაპარაკობდეს გარკვევით.
  • შეეძლოს რაიმე ამბის გადმოცემა.

 

კოგნიტური სფერო:

ბავშვები თამაშობენთქვენი შვილი უკვე იწყებს ბევრი შეკითხვის დასმას: „რატომ არის ცა ლურჯი? რატომ აქვთ ჩიტებს ბუმბული?. . . “ შეკითხვები, შეკითხვები და კიდევ უფრო მეტი შეკითხვები! შესაძლოა თქვენთვის ეს უკვე მოსაბეზრებელია, მაგრამ ბავშვისთვის შეკითხვების დასმის სურვილი განვითარების ერთ-ერთი ნიშანია. გარდა შეკითხვების დასმისა, თქვენს შვილს უნდა შეეძლოს, რომ:

  • სწორად დაასახელოს ფერები.
  • ესმოდეს „ერთნაირის“ და „განსხვავებულის“ იდეა.
  • იყოს კრეატიული.
  • შეეძლოს სამ საფეხურიანი მითითებების შესრულება.
  • დაიმახსოვროს მოყოლილი ამბიდან რაიმე ნაწილი მაინც.
  • ჰქონდეს დროის აღქმა (იცოდეს დილა, საღამო, ღამე. . . )
  • იცოდეს თვლა და ესმოდეს დათვლის აზრი.
  • შეეძლოს საგნების დალაგება ფერის და ფორმის მიხედვით.
  • შეეძლოს ასაკის შესაბამისი ფაზლების აწყობა.
  • ამოიცნოს უკვე ნანახი საგნები და სურათები.

 

ფიზიკური განვითარების სფერო:

  • უნდა შეეძლოს კიბეზე ავიდეს და ჩამოვიდეს ფეხების მონაცვლეობით (ჯერ ერთ ფეხს ადგამდეს, მერე მეორეს).
  • მიარტყას ფეხი, ისროლოს და დაიჭიროს ბურთი.
  • აცოცდეს რამეზე.
  • ირბინოს უფრო თავდაჯერებულად და შეეძლოს სამბორბლიანი ველოსიპედის ტარება.
  • დადგეს ცალ ფეხზე 5 წამის განმავლობაში.
  • დადიოდეს წინ და უკუსვლით ადვილად.
  • გადაიხაროს წაქცევის გარეშე.

 

ნატიფი მოტორიკის განვითარება (ხელი, თითები):

  • უფრო ადვილად დაიჭიროს პატარა ნივთები და ადვილად გადაშალოს წიგნის ფურცლები.
  • შეძლოს ასაკის შესაბამისი მაკრატლის გამოყენება.
  • დააკოპიროს წრე და ოთხკუთხედი.
  • დახატოს ადამიანი 2 ან 4 სხეულის ნაწილით.
  • დაწეროს რამდენიმე ასო.
  • ააშენოს კოშკი 4 ან მეტი სათამაშო კუბით.
  • დამოუკიდებლად გაიხადოს და ჩაიცვას.
  • მოხადოს ქილას თავი და ისევ დაახუროს.

3-4 წლის ბავშვი დამოუკიდებელი ხდება არამარტო ფიზიკურად, არამედ უკვე ემოციურადაც. მას უკეთ შეუძლია საკუთარი ემოციების და სურვილების მართვა.

გარდა ამისა, მისი სოციალური უნარებიც იზრდება, მას უკვე შეუძლია თავის თანატოლთან ურთიერთობა და ამ ურთიერთობაში გარკვეული წესების დაცვა, მათთან ერთად რაიმე პრობლემის გადაჭრა.

ფერადი თითები

ემოციური სფერო

ამ ეტაპზე თქვენს შვილს უკვე უნდა შეეძლოს:

  • მშობლების და მეგობრების მიბაძვა.
  • მშობლების და მეგობრების მიმართ ემოციების გამოხატვა.
  • გაიგოს „ჩემის“ და „შენის“ იდეა.
  • გამოხატოს მრავალფეროვანი ემოციები, როგორიცაა მოწყენა, სიბრაზე, სიხარული.
  • ამ ასაკის ბავშვებში ყველაზე მეტადაა განვითარებული წარმოსახვის უნარი. ერთის მხრივ ფანტაზიას განვითარებისკენ მივყავართ, მაგრამ მეორეს მხრივ ამან შეიძლება არარეალური შიშებიც გააჩინოს ბავშვებში, როგორიცაა მონსტრების ან სხვა წარმოსახვითი არსებების შიში.

როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ყველა ბავშვის განვითარება ინდივიდუალურია, ზოგი უფრო მალე სწავლობს, ზოგი ცოტა დაგვიანებით, თუმცა განვითარებაში არის რაღაც ზღვარი, როცა ბავშვმა უკვე უნდა დააკმაყოფილოს თავისი ასაკის შესაბამისი განვითარების მოთხოვნები.

 

განვითარების შეფერხების ნიშნები 3-4 წლის ბავშვებში შეიძლება იყოს როდესაც:

  • ბავშვს არ შეუძლია ბურთის უკან გადაგდება, არ შეუძლია ადგილზე ახტომა, არ შეუძლია სამბორბლიანი ველოსიპედის ტარება.
  • ხშირი დაცემა და კიბეებზე ასვლის სირთულეები.
  • არ შეუძლია ფანქრის თითებით დაჭერა. არ შეუძლია რაიმეს დახატვა. არ შეუძლია წრის კოპირება.
  • არ შეუძლია 3-ზე მეტ სიტყვიანი წინადადებებით ლაპარაკი და შეუსაბამოდ იყენებს სიტყვებს „მე“ და „შენ“.
  • მუდმივად გადმოსდის ნერწყვი და უჭირს საუბარი.
  • არ შეუძლია ერთმანეთზე დააწყოს 4 სათამაშო კუბი და უჭირს წვრილი (პატარა) საგნებით მანიპულირება.
  • გადამეტებულად განიცდის ახლობელ ადამიანთან (დედასთან) განშორებას.
  • არ ინტერესდება ინტერაქციული თამაშებით და არ ერთვება ფანტაზიით თამაშში.
  • არ თამაშობს ბავშვებთან და არ ელაპარაკება უცხოებს (არაოჯახისწევრებს)
  • უჭირს საკუთარი თავის კონტროლი სიბრაზის დროს.
  • ვერ ასრულებს მარტივ მითითებებს.
  • თავს არიდებს თვალით კონტაქტს.
  • უფროსებს წინააღმდეგობას უწევს ჩაცმის დროს, დაძინების დროს და ბანაობის დროს.
  • გარდა ამისა, თუ ბავშვი წინააღმდეგობას გიწევთ ისეთი რამეების გაკეთებაზე, რასაც ადრე უპრობლემოდ აკეთებდა, შესაძლოა იყოს განვითარების შეფერხების ნიშანი.

ასე რომ ყურადღებით დააკვირდით რა შეუძლია თქვენ შვილს და რა სფეროში აქვს სირთულეები და დაეხმარეთ მას ისწავლოს ის ყველაფერი, რაც მას განვითარებაში დაეხმარება. 

სტატიები ამავე თემიდან

როგორ დავეხმაროთ მორცხვ ბავშვს სკოლაში? - რჩევები მასწავლებლებს
როგორ დავეხმაროთ მორცხვ ბავშვს სკოლაში? - რჩევები მასწავლებლებს

ნებისმიერ კლასში შეიძლება იყოს ბავშვი, რომელიც ხშირად ჩუმად არის და არ იჩენს ინიციატივას. როგორ დავე

ვიდეო თამაშები და ბავშვები
ვიდეო თამაშები და ბავშვები

გასართობი საშუალებები უნდა იყოს სახალისო, ამყოლი და ხელი შეუწყონ შემოქმედებითი ფანტაზიის განვითარება

მზად არის პატარა გახდეს  სკოლის მოსწავლე?
მზად არის პატარა გახდეს სკოლის მოსწავლე?

პედაგოგიურ და ფსიქოლოგიურ ლიტერატურაში სკოლისთვის მზაობას განმარტავენ, როგორც ბავშვის პიროვნების მრა

ბავშვების დაბადების რიგი და მისი გავლენა პიროვნების ჩამოყალიბებაზე
ბავშვების დაბადების რიგი და მისი გავლენა პიროვნების ჩამოყალიბებაზე

დაბადების რიგი წარუშლელ კვალს ტოვებს ადამიანის ცხოვრების სტილზე, რომელიც თავისთავად გავლენას ახდენს

ADHD - როგორ ამოვიცნოთ ჰიპერაქტიური ბავშვი
ADHD - როგორ ამოვიცნოთ ჰიპერაქტიური ბავშვი

თუ ბავშვს სკოლაში აქვს სწავლისა და კლასელებთან, მასწავლებლებთან ურთიერთობის პრობლემები, თუ იგი ვერ ა

როგორ ვმართოთ დედმამიშვილების ჩხუბი
როგორ ვმართოთ დედმამიშვილების ჩხუბი

როგორ უნდა მოიქცეთ, როდესაც დედმამიშვილები კამათობენ? ბავშვთა ფქისოლოგის რჩევები, თუ როგორ უნდა მოიქ

როგორ შევაყვაროთ ჩვენს პატარას წიგნები
როგორ შევაყვაროთ ჩვენს პატარას წიგნები

სტატიაშია მოცემული საინტერესო და სახალისო რჩევები, როგორ უნდა შეაყვაროთ თქვენს პატარებს წიგნთან ურთი

ყურადღება და მისი როლი სასკოლო პროცესში
ყურადღება და მისი როლი სასკოლო პროცესში

უმცროსკლასელთა სასკოლო წარმატება მნიშვნელოვნადაა დამოკიდებული ყურადღების განვითარების დონეზე.

მორცხვობის პრობლემა სკოლაში და მისი გადაჭრის გზები
მორცხვობის პრობლემა სკოლაში და მისი გადაჭრის გზები

უნდა ვინერვიულოთ თუ არა ბავშვის მორცხვობაზე? როდის უნდა მივმართოთ სპეციალისტს? რჩევები, თუ როგორ უნდ

როგორ ვეთამაშოთ ბავშვს სწორად
როგორ ვეთამაშოთ ბავშვს სწორად

როგორ ვეთამაშოთ ბავშვს ისე, რომ გახდეს თავდაჯერებული, კრეატიული და წარმატებული?

წარმოსახვითი მეგობარი ანუ კარლსონის სინდრომი
წარმოსახვითი მეგობარი ანუ კარლსონის სინდრომი

ნორმალურია თუ არა, რომ ბავშვს ჰყავდეს წარმოსახვითი მეგობარი და ცხოვრობდეს მის მიერ გამოგონილ სამყარო

რატომ არ უნდა ვცემოთ ბავშვი
რატომ არ უნდა ვცემოთ ბავშვი

რატომ არ უნდა ვცემოთ ბავშვი, რა უნდა გაითვალისწინონ მშობლებმა და რა შედეგები მოყვება არასწორი აღზრდი

ხშირად გავახაროთ ბავშვები
ხშირად გავახაროთ ბავშვები

რამდენად ხშირად იღიმიან და უხარიათ ბავშვებს? როგორია მშობლების წვლილი ბავშვის დადებითი ემოციების გან

რა გავლენას ახდენს მიჯაჭვულობა ბავშვის განითარებაზე
რა გავლენას ახდენს მიჯაჭვულობა ბავშვის განითარებაზე

რა ზეგავლენას ახდენს ბავშვის განვითარებასა და ჩამოყალიბებაში თითოეული ტიპი და რა რეკომენდაციებია სა

დაუნის სინდრომი
დაუნის სინდრომი

რა არის დაუნის სინდრომი? რა იწვევს დაუნის სინდრომს და როგორ დავეხმაროთ განვითარებაში დაუნის სინდრომი

რატომ უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს ხატვა?
რატომ უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს ხატვა?

რატომ უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს ხატვა. რა როლს ასრულებს ფანტაზია ფავშვის განვითარებაში.

ერთი დღე გართობისა და განვითარებისთვის
ერთი დღე გართობისა და განვითარებისთვის

სტატიაში აღწერილ, ბავშვთან ერთად გატარებული ერთი დღის მაგალითზე, თქვენ გაეცნობით საინტერესო აქტივობე

ბავშვები და კომპიუტერი
ბავშვები და კომპიუტერი

ბავშვობა ალბათ ის პერიოდია, რომელსაც მოზრდილ ადამიანთა უმრავლესობა მუდამ შენატრის და ხშირად დროის უკ

მხედველობის განვითარება ბავშვობაში
მხედველობის განვითარება ბავშვობაში

როგორ მიმდინარეობს მხედველობის განვითარება ბავშვებში,როგორ ხედაენ და რა ფორმებსა და ფერებს ანიჭებენ

მუსიკა და ტვინის განვითარება
მუსიკა და ტვინის განვითარება

რა გავლენას ახდენს მუსიკის სწავლა ტვინის სტრუქტურის განვითარებაზე, ნერვული კავშირების ჩამოყალიბებაზე

ხატვის როლი ბავშვის განვითარებაში
ხატვის როლი ბავშვის განვითარებაში

რატომ უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს ხატვა? რომელია ხატვის დადებითი მხარეები ბავშვის განვითრებაში.

სოფოს ბლოგი - სინათლის თაობა
სოფოს ბლოგი - სინათლის თაობა

უცნაურია,მაგრამ ვფიქრობ, ძირითადი მიზეზი, რის გამოც ვერ ვახერხებთ თანამედროვე თაობის გაგებას - ენერგიის ნაკლებობაა. ახალი თაობა ენერგეტიკულად იმდენად მაღალ სიხშ...

„სპილო“
ნახატის ავტორი:
ანანო მაკარაძე (10 )

დაამატე შენი დახატული კლიპარტი
decoration

მშობლებისთვის

ბავშვის სახელები

მოძებნეთ სახელები მათი პოპულარობის, წარმომავლობის და მნიშვნელობის მიხედვით

გრაფიკები

აწარმოეთ ბავშვის ზრდის და განვითარების ციფრული გრაფიკები

აცრები

აწარმოეთ თქვენი ბავშვის აცრების ელექტრონული გრაფიკი განრიგის მიხედვით

სტატიები

საინტერესო სტატიები ბავშვის აღზრდისა და განვითარების შესახებ. ფსიქოლოგების რჩევები.

საკვები დანამატები

მოიძეთ ინფორმაცია სხვადასხვა პროდუქტში შემავალი საკვები დანამტების შესახებ

ბლოგი

მშობლების ბლოგი kids.ge-ზე. გაუზიარეთ გამოცდილება და ცოდნა ერთმანეთს.

ყველა უფლება დაცულია.
kids.ge © 2011 - 2021