ჩე−მო კარ−გო მე−დი−კო,
ჩე−მო კარ−გო და−ი−ა,
გე−ფი−ცე−ბი თო−ჯი−ნას,
მო−მე−ნატ−რე ძა−ლი−ან.
მო−მე−ნატ−რა სო−ფე−ლი,
ბა−ბუ−ა და ბე−ბი−ა,
ალ−ბათ, ახ−ლა სხე−დან და
ი−სევ მზე−ზე თბე−ბი−ან.
მე−ნატ−რე−ბა ძა−ლი−ან
დე−და−შე−ნის ნამ−ცხვა−რი
და ო−ტი−ა ბა−ბუ−ას
მო−ყო−ლი−ლი ზღა−პა−რი.
ე−თე−რი და თა−მა−ზი
სკო−ლა−ში თუ და−დი−ან?
ჩვენს უ−კუ−დო მუ−რი−ას
კუ−დი ხომ არ გაზრ−დი−ა?
ჩვე−ნი ფი−სო რას შვრე−ბა,
მუ−დამ რძე რომ უდ−გი−ა,
ბე−ბომ წკეპ−ლა რა უ−ყო,
ხომ არ გა−და−უგ−დი−ა?
ნა−ნას ჩე−მი წიგ−ნე−ბი
ხომ არ და−უ−ხე−ვი−ა?
ჩე−მი თუ−თა უჩე−მოდ
ხომ არ და−ურ−ხე−ვი−ათ?
შენს თო−ჯი−ნას ი−სევ ის
ჭრე−ლი კა−ბა აც−ვი−ა?
ქორს ყვი−თე−ლი წი−წი−ლა
ხომ არ გა−უ−ტაც−ნი−ა?
ჩე−მი კა−ბა ბო−ჩო−ლას
ხომ არ და−უ−ღე−ჭი−ა?
ბე−ბოს ჩე−მი ბე−კე−კა
ხომ არ გა−უკ−რე−ჭი−ა?
ი−სევ თქვენ−თან სო−ფელ−ში,
ნე−ტავ რო−დის ვიქ−ნე−ბი!
ალ−ბათ, ვე−ღარ მიც−ნო−ბენ
გო−ჭე−ბი და თიკ−ნე−ბი.
მე წელს ვე−ღარ ჩა−მო−ვალ,
საყ−ვა−რე−ლო მე−დი−კო,
გა−მო−გიშ−ვას თბი−ლის−ში,
შე−ეხ−ვე−წე დე−დი−კოს.
ჩე−მო კარ−გო მე−დი−კო,
ჩე−მო ტკბი−ლო და−ი−ა,
რა იქ−ნე−ბა, ჩა−მო−დი,
მო−მე−ნატ−რე ძა−ლი−ან.
აქ ი−სე−თი ბა−ღი გვაქვს!..
დი−დი, ცამ−დე აწვ−დი−ლი,
რა სა−ბავშ−ვო ბა−ღია,
სა−სახ−ლე−ა ნამდ−ვი−ლი,
დაბ−ლა, პირ−ველ სარ−თულ−ზე,
ჩვე−ნი დი−დი კლა−სი−ა,
სა−თა−მა−შო ო−თა−ხი
თო−ჯი−ნე−ბით სავ−სე−ა.
ყველ−გან სი−სუფ−თა−ვე−ა,
ყველ−გან თა−და−რი−გი−ა,
ა−ი−ვან−ზე, ფანჯ−რებ−თან,
სა−წო−ლე−ბი გვიდ−გი−ა.
ძი−ლი გიყ−ვარს? ვინ გიშ−ლის,
და−წე−ქი და ი−ძი−ნე!
თა−მა−ში გსურს? ე−ზო გვაქვს,
და−დე−ქი და ირ−ბი−ნე!
ბაღ−ში კი−დევ ბა−ღია,
ყურძ−ნე−ბით და ვაშ−ლე−ბით,
გე−ფი−ცე−ბი დე−დი−კოს,
თვი−თონ ჩვენ ვკრეფთ, ბავშ−ვე−ბი.
ბოს−ტა−ნიც გვაქვს ლა−მა−ზი
და ყო−ველთ−ვის, ჭა−მის დროს,
ვჭამთ ჩვენ−სა−ვე ბოს−ტან−ში
მო−სულ კიტრს და პა−მი−დორს.
ე−ზო, ბა−ღი, ბოს−ტა−ნი,
ყვე−ლა−ფე−რი ჩვე−ნია,
ბაღს მუ−რი−ა და−რა−ჯობს,
სულ არ ა−რის კბე−ნი−ა.
რაც არ უნ−და აბ−რა−ზო,
გინ−და ცე−მე, გა−ლა−ხე,
ცო−ტას გა−გი−ჯავრ−დე−ბა,
წი−ნა კბი−ლებს გა−ნახ−ვებს.
რა სა−ბავშ−ვო ბა−ღია!
რა ლა−მა−ზად ნა−გე−ბი!
კარ−გი მას−წავ−ლებ−ლე−ბი,
კარ−გი ამხანა−გე−ბი:
გე−ლა, გი−ა, თე−მუ−რი,
ხა−თუ−ნა და რა−მა−ზი,
დო−დო, და−ლი, ქე−თი−ნო,
ჯე−მა−ლი და თა−მა−ზი...
გე−ლა კარ−გი ბი−ჭი−ა,
მაგ−რამ ცო−ტა ტრა−ბა−ხა.
სულ მა−ში−ნებს: - მა−ნა−ნა,
ცა−ლი ხე−ლით გაგ−ლა−ხავ!
ხან ნაწ−ნა−ვებს მომ−ქა−ჩავს
`ა−ჩუ, ა−ჩუს~ ძა−ხი−ლით,
ხან თა−მა−შიც არ უნ−და,
იღ−რი−ნე−ბა ძაღ−ლი−ვით.
რო−ცა ყვა−ვილს დავ−ხა−ტავ,
მო−ვა, ფანქ−რით გა−დაშ−ლის,
გუ−შინ ჩე−მი და−თუ−ნა
ა−მოს−ვა−რა ტა−ლახ−ში.
მი−სი ში−შით თო−ჯი−ნას
ვერ ვა−ძი−ნებ აკ−ვან−ში,
შე−მა−ძუ−ლა ბი−ჭებ−თან
სახ−ლო−ბა−ნას თა−მა−ში.
გო−გო−ე−ბის საქ−მე−ში
ნე−ტავ რისთ−ვის ე−რე−ვა?
ა−ბა, ბი−ჭი რომ ვი−ყო,
მა−შინ თუ მომე−რე−ვა!
შენ არ იც−ნობ ნა−თი−ას,
თხუპ−ნი−ას და ალ−ქა−ჯას?
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბელ−მა
ო, რამ−დენ−ჯერ და−სა−ჯა...
რო−ცა გვძი−ნავს სუყ−ვე−ლას,
მა−შინ ხტის და ღი−ღი−ნებს,
რო−ცა ვმღე−რით, ნა−თი−ა
სწო−რედ მა−შინ ი−ძი−ნებს.
ხან სულ ტი−რის - არ მში−ა...
ხან სულ ტი−რის - მში−აო.
ვაშლ−ზე ამ−ბობს - მსხა−ლი−ა,
მსხალ−ზე ამ−ბობს - ბი−ა−ო.
ხან სკამ−ზე დგას ფე−ხე−ბით,
ხან მა−გი−დას აწ−ვა−ლებს,
და თუ რა−მე გა−უ−ტყდა,
სულ გო−გო−ებს გვაბ−რა−ლებს.
რო−ცა სჯი−ან, ზლუ−ქუ−ნებს,
უ−სივ−დე−ბა თვა−ლე−ბი:
- ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლო,
თქვენ კი გე−ნაც−ვა−ლე−ბით,
ა−ი, მა−შინ დამ−სა−ჯეთ,
თუ ვი−ცელ−ქო მე−ო−რედ,
გე−ფი−ცე−ბით თო−ჯი−ნას,
ა−ღარ გა−ვი−მე−ო−რებ.
და მი−ცე−მულ პი−რო−ბას
უ−ცებ გადა−ივიწყებს.
ეჰ, იმ სა−წყალ თო−ჯი−ნას
სულ ტყუ−ილ−ზე ი−ფი−ცებს.
ჩვენს ჯგუ−ფე−ლებს, მე−დი−კო,
ყვე−ლას უყ−ვარს თე−მუ−რი,
გე−ფი−ცე−ბით, მეც მიყ−ვარს,
მაგ−რამ მა−ინც ვემ−დუ−რი.
დი−დი მოყ−ვა−რუ−ლი−ა
ვაშ−ლის, ატ−მის, ა−ლუბ−ლის,
მაგ−რამ არც ბაღს, არც ბოს−ტანს
ა−რა−სო−დეს არ უვ−ლის.
მო−უვ−ლელ−მა ბოს−ტან−მა
რო−გორ მოგვ−ცეს ნა−ყო−ფი?
ერ−თხელ მა−ინც მორ−წყავ−დეს
სტა−ფი−ლოს ან კარ−ტო−ფილს.
ჰო−და, ჩე−მო მე−დი−კო,
გა−მამ−ტყუ−ნე ა−მა−ში,
გა−გო−ნი−ლა მთე−ლი დღე
ო−მო−ბა−ნას თა−მა−ში?
თოფს მი−მიზ−ნებს, მიყ−ვი−რის:
- ფეხ−ზე რა−ტომ და−დი−ხარ?
ბახ, ბუხ, ბახ, ბუხ, მო−გარ−ტყი,
წა−იქეცი, მკვდა−რი ხარ,
ა−ბა, შე−მო−მე−ცა−ლეთ,
გმი−რი ვარ და მა−მა−ცი...
მაგ−რამ გმი−რი კი ა−რა,
ა−რის დი−დი ზარ−მა−ცი.
დო−დოს იც−ნობ, პრან−ჭი−ას?
არ ი−კა−რებს ა−რავის,
თა−ნაც მატყუა−რაა,
რა მაქვს დასაფა−რავი!
ვინ−მე თუ გა−ე−ხუმ−რა,
ან−და რა−მე შე−ბე−და,
წამს−ვე წა−ცუნ−ცულ−დე−ბა
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბელ−თან:
- ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლო,
ლი−ამ წყა−ლი დაღვა−რა;
გი−ამ თხი−ლის ნა−ჭუ−ჭი
პირსა−ბანში ჩაყა−რა.
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლო,
ი−ცით, რა ქნა ნა−თი−ამ?
სა−თა−მა−შო ბა−ჭი−ა
ცა−ლი ფე−ხით ათ−რი−ა.
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლო,
ე−ნას მი−ყოფს მა−ნა−ნა!
გი−გიმ, მას−წავ−ლე−ბე−ლო,
და−ამტვ−რი−ა მან−ქა−ნა!
ალ−ბათ, უნ−და მთე−ლი დღე
ვისხ−დეთ გა−ნა−ბუ−ლე−ბი,
მა−გის ში−შით, მე−დი−კო,
ვერ ვეშ−მა−კობთ სრუ−ლე−ბით.
ჩემ−ზე, ა−ბა, რა გი−თხრა,
შენც კი ი−ცი, და−იკო,
`ოქ−როს გო−გოს~ მე−ძა−ხის
დე−დი−კოც და მა−მი−კოც.
- მუ−სი−კა და სიმ−ღე−რა
ე−ხერ−ხე−ბა თა−ვი−დან,
ნი−ჭი−ე−რი ბავშ−ვი−ა, -
ა−სე ამ−ბობს მა−მი−და.
ო−ღონდ რა−მე ვი−ნატ−რო,
მა−მა ხე−ლად გა−ა−ჩენს,
მარ−ტო ბე−ბო ბა−ბალე
უ−ჯავრ−დე−ბა მა−მაჩემს:
- ხვეწ−ნად ნუ გა−დი−ქე−ცით,
ჭა−მოს ბავშვ−მა თა−ვი−სით,
ღმერ−თო, ა−მას რას ვხე−დავ,
ბა−რემ თავ−ზე და−ისვით.
ალ−ბათ მი−ტომ ბრაზ−დე−ბა
ჩემ−ზე ბე−ბო ბა−ბალე,
მურა−ბას რომ ვიპა−რავ,
მუ−დამ მა−გას ვაბ−რა−ლებ.
ი−სე სუ−ლაც ა−რა ვარ
უზრ−დე−ლი და უ−ხე−ში,
მე−რე რა, თუ ხან−დახან
ჩე−მით ვდგე−ბი კუ−თხე−ში!
პირ−ველად რომ მი−ვე−დით
ბაღ−ში მე და დე−დი−კო,
ვა−ი, რო−გორ ვი−ტი−რე,
რომ ი−ცო−დე, მე−დი−კო.
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბელ−მა
ჯერ ჩა−მის−ვა კალ−თა−ში,
მე−რე და−მა−ლო−ბა−ნას
წა−მო−ვი−წყეთ თა−მა−ში:
- ენ−კი, ბენ−კი, სიკ−ლი−სა,
ენ−კი, ბენ−კი, და...
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლი
გა-ვი-და...
ენ−კი, ბენ−კი, სიკ−ლი−სა,
ენ−კი, ბენ−კი, და...
საყ−ვა−რე−ლი დე−დი−კოც
გა-ვი-და...
მე თვა−ლე−ბი დავ−ხუ−ჭე,
ეს ი−ყო და ეს ი−ყო,
რო−ცა თვა−ლი გა−ვა−ღე,
ა−ღარ ი−ყო დე−დი−კო...
ჯერ ვი−ტი−რე, ვი−ტი−რე,
მე−რე ბევ−რი ვი−ცინე,
რო−ცა გუ−ლი ვი−ჯე−რე,
დავ−წე−ქი და ვი−ძი−ნე.
დე−დას ა−ღარ მივ−ტი−რი
უკ−ვე დი−დი ხა−ნი−ა,
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბელ−თან
ი−სე მი−მი−ხა−რი−ა!..
რამ−დენ თა−მაშს გვას−წავ−ლის,
ლექ−სებ−სა და სიმ−ღე−რებს,
ხან კუ−თხე−ში გვა−ყე−ნებს,
ხა−ნაც წკეპ−ლებს გვი−ღე−რებს.
ხან თაფ−ლი−ვით ტკბი−ლი−ა,
მაგ−რამ, შენ გე−ნაც−ვა−ლე,
ხან ი−სე−თი ა−ვი−ა,
ბე−ბოსავით მაწ−ვა−ლებს.
- ძაღლ−თან ახ−ლოს ნუ მიხ−ვალ!
ხე−ლით რა−ტომ ე−ხე−ბი?
- ა−ბა, თი−თი პი−რი−დან!
- გა−ა−ჩე−რე ფე−ხე−ბი!
- სხვის პირ−სა−ხოცს ნუ ხმა−რობ!
- ნა−ხე შე−ნი ა−ლა−გი!
- ხორ−ცი რა−ტომ და−ტო−ვე!
- გა−ა−თა−ვე კა−რაქი!
- არ ი−ჩხუ−ბოთ, ბავშ−ვე−ბო!
ზის და თვალს არ გვა−ცი−ლებს.
რო−ცა არ გვე−ძი−ნე−ბა,
სწო−რედ მა−შინ გვა−ძი−ნებს.
რა ძნე−ლი−ა ამ−დე−ნის
მოთ−მე−ნა და ა−ტა−ნა,
გა−გო−ნი−ლა ყო−ველ−დღე
საპ−ნით პი−რის და−ბანა?
მაგ−რამ მა−გას არ ვამ−ბობ,
ჯავ−რიც არ მაქვს მა−გისი,
შე−იძ−ლე−ბა ყო−ველ−დღე
კბი−ლის ხეხ−ვა ჯაგ−რი−სით?
ნი−ნო გამ−გე, ე−ქი−მი,
ნუ−ნუ მას−წავ−ლე−ბე−ლი,
მზა−რე−უ−ლი, მე−ბა−ღე,
კლა−სის დამ−ლა−გე−ბე−ლი;
- გა−იხეხეთ, ბავშ−ვე−ბო!
ერ−თად გვეჩხუბე−ბი−ან...
რა კარ−გი−ა, კბი−ლე−ბი
რომ ა−რა აქვს ბე−ბი−ას.
ხომ ა−სეთი ქა−ლი−ა,
მა−ინც გვიყ−ვარს ძა−ლი−ან,
გა−ჯავ−რე−ბა რომ ი−ცის,
ალ−ბათ, ჩვე−ნი ბრა−ლი−ა.
კი−ნო, ცირ−კი, თე−ატ−რი
ალ−ბათ, გა−გი−გო−ნი−ა,
ი−ქაც ხში−რად ვბრძან−დე−ბით,
სულ ბაღ−ში ვართ, გგო−ნი−ა?
დაგ−ვა−წყო−ბენ წყვილ-წყვილად,
სა−ბავშ−ვო ბაღს გავც−დე−ბით
და მივ−დი−ვართ ქუ−ჩა−ში,
რო−გორც ჯა−რისკაცები.
ყვე−ლა გა−და−სასვ−ლელ−ზე
მწვა−ნე შუ−ქი ენ−თე−ბა,
ჩვენ რომ გა−ვალთ ქა−ლაქ−ში,
მოძ−რა−ო−ბა ჩერ−დე−ბა.
ძი−ა მილი−ციელი
ჯოხს ა−უ−წევს მან−ქა−ნებს,
ა−მის შემ−დეგ მან−ქა−ნებს
ვე−რა−ვინ გა−ა−ქა−ნებს.
მე−რე, გა−ნა ცო−ტანი,
თითქ−მის ოც−და−ა−თი ვართ,
ჩვენ ტრამვა−ით ყო−ველთ−ვის
უ−ბი−ლე−თოდ დავ−დი−ვართ.
ა−სე ხში−რად ვსე−ირ−ნობთ,
პა−ტა−რე−ბი ქა−ლაქ−ში
და თე−ატრ−ში ვერ−თო−ბით
თო−ჯი−ნე−ბის თა−მა−შით.
იმ დღეს კი−დევ კი−ნოში
ი−ცი, რა გა−მიკ−ვირ−და?
თა−გუ−ნი−ა ფი−სოსთან
სახლ−ში სტუმ−რად მი−ვი−და.
ერ−თხელ კი−ნო გვაჩ−ვე−ნეს,
გა−ვი−გუ−დე სი−ცილით,
ერთ ო−თახ−ში ცხოვ−რობდ−ნენ
მე−ლი−ა და წი−წი−ლი.
ზღარბ−მა სნე−ულ ბა−ჭი−ას
გა−უ−კე−თა ნემ−სე−ბი,
ჩხიკვ−მა ციყვს და კო−და−ლას,
წა−უ−კი−თხა ლექ−სე−ბი.
მე−რე ერთ−მა და−თუ−ნამ
მხარ−ზე შე−შა გა−იწყო
და ნამდ−ვი−ლი კა−ცი−ვით
ლაპა−რაკი და−იწყო.
ა−სე ლაპა−რაკობდნენ
ძაღ−ლიც, ტუ−რაც, მგე−ლი−ცა,
მე−რე... მე−რე არ მახ−სოვს...
გვი−ან გა−მო−მეღ−ვი−ძა.
`მუშტა−იდი~ გი−ნა−ხავს?
ა−რა? - შენ−ზე ა−ხი−ა,
არც კი ი−ცი, რა კარ−გი,
რა ლა−მა−ზი ბა−ღია.
ჩვე−ნი მა−ტა−რე−ბე−ლი
ნუ−თუ არ გაგიგი−ა?
ბი−ლე−თებ−ზე ყო−ველთ−ვის
ი−სე დი−დი რიგი−ა...
წი−თელ−ქუ−და მო−რი−გე
და−დის, წეს−რიგს ამ−ყა−რებს,
ხან ცელქ მგზავ−რებს უ−წყრე−ბა,
ხან მე−ის−რეს ა−ბარებს:
- შე−ა−მოწ−მე ხა−ზე−ბი!
- წეს−რიგ−ში−ა ბა−ქა−ნი?
- თქვენ ვინ გნე−ბავთ?
უფ−რო−სი?
წა−მობრ−ძან−დით, აქ ა−რის.
უფ−როს−თან რომ ყვე−ლანი
მო−წი−წე−ბით მი−დი−ან,
შენ გგო−ნი−ა ძი−აა?
ჩვენ−ზე ცო−ტა დი−დია.
ა−რაფერი სჯო−ბი−ა,
ვფი−ცავ, ა−მის ყუ−რე−ბას,
მთელ გზას პი−ო−ნე−რე−ბის
რაზ−მი ემ−სა−ხუ−რე−ბა.
ჰა, გა−ვე−დით ბა−ქან−ზე
და ვა−გონ−თან მი−ვე−დით,
ერთ−მა ციცქ−ნა გო−გო−ნამ
გამი−სინჯა ბი−ლე−თი.
ორთქლ−მა−ვა−ლი მზად ა−რის,
ყვი−რის, ქში−ნავს, ცახ−ცა−ხებს,
და სად−გუ−რის რა−დი−ო
რი−ხი−ა−ნად ა−ცხა−დებს:
- ჩვე−ნი მა−ტა−რე−ბე−ლი...
პლატ−ფორ−მა−ზე გა−ვი−და,
და−იძვრება ერთ წუთ−ში
პირ−ველ ლიან−დაგიდან.
ჩქა−რობს ხალ−ხი, მი−ათ−რევს
სკივ−რებ−სა და ლო−გი−ნებს.
- ამ−ხა−ნა−გო მგზავ−რე−ბო,
გა−უფრ−თხილ−დით თო−ჯი−ნებს!
და−უსტ−ვი−ნა მო−რი−გემ...
ხვევ−ნა, კოც−ნა, ა−ლერ−სი!..
ა−ირია ბა−ქა−ნი,
ა−რაფერი არ გვეს−მის.
- და−მი−კოც−ნე ჩვე−ნე−ბი...
- გა−და−ე−ცი ბა−რათი...
- მო−ი−წე−რე...
- მშვი−დო−ბით...
- მოგ−ვი−გო−ნე...
- ნახ−ვამ−დის...
მიჰქ−რის მა−ტა−რე−ბე−ლი,
მიგ−ვაქ−რო−ლებს პა−ტა−რებს;
ჩვე−ნო მა−ტა−რე−ბე−ლო,
გვა−ტა−რე და გვა−ტა−რე!
ჩუქ, ჩუქ, ჩუქ, ჩუქ,
მივფ−რი−ნავთ,
გუ−გუ−ნე−ბენ ბორბ−ლე−ბი:
- მო−ემ−ზა−დეთ, მგზავ−რე−ბო!
- ჩა−მობრ−ძან−დით!
- მო−ვე−დით!
ზო−ო−პარკ−შიც დავ−დი−ვართ,
ტყის ცხო−ვე−ლებს ვეც−ნო−ბით.
მა−იმუნებს ვაბ−რა−ზებთ,
ვი−ცინით და ვერ−თო−ბით.
მა−იმუნი პრან−ჭი−ა,
სა−ხე და−უ−მან−ჭი−ა,
დარ−ბის, დარ−ბის, ქა−ქა−ნებს,
სა−ქა−ნე−ლას ა−ქა−ნებს;
რა−საც მის−ცემ, ა−ფუ−ჭებს,
გვესვ−რის თხი−ლის ნა−ჭუ−ჭებს;
რა სუფ−თა−ა, რა სუფ−თა?!
თავ−ზე იყ−რის ნა−სუფ−რალს.
ქცე−ვა ა−უ−ტა−ნე−ლი,
ხელ−პირ−და−უ−ბა−ნე−ლი,
ბაძი−ა და წუ−ნი−ა,
მართ−ლაც მა−იმუნია.
რომ არ ვამ−ბობ ა−რაფერს,
შენ გგო−ნი−ა, ა−რა მ−წყინს?
დე−დი−კო რომ ხან−დახან
მა−იმუნოს მე−ძა−ხის!
სო−ფელ−ში რომ ბევ−რია,
ა−ქა−ცა ჰყავთ მე−ლი−ა,
შენ კი ი−ცი, მე−ლი−ა
რა−რიგ სა−ძა−გე−ლი−ა.
ო, რამ−დენი დედ−ლის და
მამ−ლის სისხ−ლი და−ლია!..
აქ ამ ქათ−მის ქურ−დე−ბით
სავ−სე ა−რის გა−ლი−ა.
გახ−სოვს, ჩი−ტი ჩი−ო−რას
ტი−რი−ლი და გო−დე−ბა?
სულ ცრემ−ლე−ბი მახრ−ჩო−ბენ,
რო−ცა მო−მა−გონ−დე−ბა.
აქ თავს ი−კა−ტუ−ნე−ბენ,
არ ა−რი−ან მა−და−ზე,
ზო−ო−პარ−კის გა−ლი−ა
ა−ხი ა−რის მა−გათ−ზე.
სპი−ლო ხომ გაგიგი−ა?
მთა−ზე უფ−რო დი−დია,
ცხვი−რის ნაცვ−ლად, მე−დი−კო,
წინ ხორ−თუ−მი ჰკი−დი−ა.
ვაშ−ლი, პუ−რი, შა−ქა−რი
ი−მით მი−აქვს ხა−ხა−ში,
უყ−ვარს ჩვე−ნი ყუ−რე−ბა,
სი−ცილი და თა−მა−ში.
ერ−თხელ სუ−ლაც არ შერ−ცხვა,
არც კი მო−ი−ბო−დი−შა
და ხორ−თუ−მით სუყ−ვე−ლას
თავ−ზე წყა−ლი მოგ−ვიშ−ვა.
დაგ−ვას−ვე−ლა, გაგვ−წუ−წა,
წაგვამწა−რა სტუმ−რო−ბა,
გე−ფი−ცე−ბი, ხან−დახან,
სულ არ ი−ცის ხუმ−რო−ბა.
ი−სე მუ−დამ წყნა−რი−ა,
დინ−ჯი−ა და მშვი−დი−ა,
მი−ყი−დი−და მა−მი−კო,
მაგ−რამ ძლი−ერ დი−დია.
კუ−ზი−ა−ნი აქ−ლე−მი
ა−რა−სო−დეს გი−ნა−ხავს?
ამ−ბო−ბენ, რომ კუ−ზებ−ში
წყალს და საჭ−მელს ი−ნა−ხავს.
კუზ−ში საჭ−მელს რა უნ−და?
ჩე−მო კარ−გო, ა−რადა...
სა−წყალს, ალ−ბათ, ა−რა აქვს
გან−ჯი−ნა და კა−რადა.
კენ−ჭე−ბი თუ ეს−რო−ლე,
ცო−ტა თუ შე−ა−წუ−ხე,
ვი−თომ ა−რაფერია,
ი−სე შე−მო−გა−ფურ−თხებს.
მე−რე რა, რომ მთა−სა−ვით
გაზრ−დი−ლა და გრძე−ლი−ა,
მე თუ მკი−თხავ, ნამდ−ვი−ლად
დი−დი გაუზრ−დე−ლია.
ი−ქით მთე−ლი მხე−ცე−ბის
მე−ფე - ლო−მი ღრი−ა−ლებს,
თუ−კი ახ−ლოს მიხ−ვე−დი,
თვა−ლებს და−გიბ−რი−ა−ლებს.
კბი−ლებს გა−აკ−რა−ჭუ−ნებს,
ტო−რებს დაჰკ−რავს გა−ლი−ას,
ჩვენ კი ა−რა, დი−დებ−საც
ე−ში−ნი−ათ ძა−ლი−ან.
ახ−ლოს არ−ვის ი−კა−რებს,
ა−რავის სცნობს სრუ−ლი−ად,
ამი−ტომაც თა−მა−ში
ლომ−თან აკრ−ძა−ლუ−ლი−ა.
ლო−მის გვერ−დით ვე−ფხვი−ა,
ი−სიც მტა−ცე−ბე−ლი−ა,
სულ კა−ტას ჰგავს, მე−დი−კო,
კა−ტასავით ჭრე−ლია.
ვე−ფხვსაც, ლო−მის არ ი−ყოს,
სულ არ უყ−ვარს ბავშ−ვე−ბი,
არც ვე−ფხვი−ა, თუ მკი−თხავ,
სახლ−ში შე−მო−საშ−ვე−ბი.
შვე−ლის არ მე−ში−ნი−ა,
წინ ბალა−ხი უყ−რი−ა;
იქ−ვე რომ და−კუნტ−რუ−შობს,
პაწაწი−ნა ნუკ−რი−ა.
შენ გგო−ნი−ა, ვე−ფხვი−ვით,
მისვ−ლის ნე−ბას არ მომ−ცემს?
ერ−თხელ მო−ვე−ფე−რე და
შიგ ტუ−ჩებ−ში ვა−კო−ცე.
ვერ დატკ−ბე−ბი ვე−რასდ−როს
შვლის და ნუკ−რის ყუ−რე−ბით,
რო−გორა აქვთ, თუ ი−ცი,
დაცქ−ვე−ტი−ლი ყუ−რე−ბი!
ა−სე ნა−ზი ცხო−ვე−ლი
ზო−ო−პარკ−ში არც კი−ა,
ჩვენს ბე−კე−კას ჩა−მოჰ−გავს,
მაგ−რამ უფ−რო კარ−გი−ა.
და−თუ−ნი−ა ყვე−ლას სჯობს,
ბანჯგვ−ლი−ა−ნი და−თუ−ნა,
მუ−დამ გვე−ბურ−ტყუ−ნე−ბა
მე, დო−დოს და ხა−თუ−ნას.
ცეკ−ვაც ი−ცის, თუ−კი ს−თხოვ,
თუმ−ცა თხოვ−ნა რად უნ−და,
- ტა−ში, ჩე−მო და−თუ−ნა!
- და−უ−ა−რე, და−თუ−ნა!
ი−სე მიყ−ვარს, მე−დი−კო,
სულ მის ცქე−რას ვუნ−დე−ბი,
რა−მეს რომ არ მატ−კენ−დეს,
ულ−ში ჩა−ვე−ხუ−ტე−ბი.
რო−ცა და−ვი−ქან−ცე−ბით
სირ−ბი−ლით და თა−მა−შით,
მო−ვუსხ−დე−ბით მა−გი−დებს,
ლა−მაზ წიგ−ნებს გა−დავშ−ლით...
რას ი−ცინი, არ გჯე−რა?
თუ არ გჯე−რა, ი−კი−თხე,
ი−ცი, გუ−შინ რა დი−დი
წიგ−ნი გადავი−კი−თხე?
ეჰ, რას ნიშ−ნავს, მე−დი−კო,
ჩვენს ბაღ−ში რომ ა−რა ხარ,
ნე−ტავ ჩე−მი კი−თხვა და
ან−გა−რი−ში გა−ნახა!
იქ−ნებ ე−სეც არ გჯე−რა?
ა−ბა, ჰკი−თხე ნა−თი−ას,
ორ−ჯერ ო−რი ო−თხი−ა,
ორ−ჯერ ხუ−თი ა−თი−ა.
ცხრა და ო−რი... და−მა−ცა...
წიგნ−ში რო−გორ წე−რი−ა?
ახ−ლავ გა−მახ−სენ−დე−ბა
ცხრა და ო−რი ბევ−რია...
მი−მა−ტე−ბა, გა−ყო−ფა,
გამ−რავ−ლე−ბის წე−სე−ბი,
ეს ხომ ვი−ცი, თუ გინ−და,
ახ−ლა მკი−თხე ლექ−სე−ბი.
`შე−მოდ−გო−მა~, `ზამ−თა−რი~,
`სკო−ლის ზა−რი გვეძა−ხის~,
`ყვა−ვო, ყვა−ვო, ყვან−ჩა−ლა~,
`თხამ შე−ჭა−მა ვენა−ხი~...
სულ გა−მოთქ−მით ვის−წავ−ლე,
ა−რა გჯე−რა, ა−რა, ხომ?
გინ−და გი−თხრა ზე−პი−რად?
უჰ, თა−ვი−დან არ მახ−სოვს...
არ ი−ფიქ−რო მინ−დო−დეს,
შენ−თან თა−ვის შე−ქე−ბა.
სკო−ლა−ში რომ ვის−წავ−ლი,
სულ ხუ−თე−ბი მექ−ნე−ბა.
ჩვე−ნი ბა−ღის ამ−ბე−ბი
რაც გი−თხა−რი, ეს ი−ყო,
ნუ−თუ ა−მის შემ−დეგაც
არ ჩა−მოხ−ვალ, მე−დი−კო?
პა−სუხს ვე−ლი, მომ−წე−რე,
რას ა−კე−თებ, სა−და ხარ,
გახ−სოვს, იქ რომ დამ−პირ−დი:
`წე−რილს მოგ−წერ ხან−დახან~.
თუ−კი წე−რა არ ი−ცი,
მისთ−ვის არ მწერ წე−რი−ლებს,
ა−იღე და ჩემ−სა−ვით,
დე−დას და−ა−წე−რი−ნე.
მაგ−რამ შენ−გან, და−იკო,
ა−რაფერიც არ მომ−დის,
მომი−კი−თხე ბო−ჩო−ლა,
უ−ეჭ−ვე−ლად ჩა−მო−დი.
არ მო−გაკ−ლებ ა−რაფერს...
ცირკს, კი−ნოში წაყ−ვა−ნას,
ა−თას−ჯერ და მრა−ვალ−ჯერ
გკოც−ნი,
შე−ნი მა−ნა−ნა.
ლექსი 4 ~ 12 წლის ბავშვებისათვის
სხვა მომხმარებლების აზრით, ეს ლექსი საინტერესო შეიძლება იყოს საშუალოდ 4-დან ~ 12 წლამდე ბავშვებისთვის. თქვენ როგორ გფიქრობთ, რა ასაკის ბავშვისათვის შეიძლება იყოს ეს ლექსი საინტერესო? გთხოვთ შეხვიდეთ სისტემაში ან გაიაროთ რეგისტრაცია და გვითხრათ, თქვენი აზრით რა ასაკის ბავშვისათვის არის ეს ლექსი საინტერესო. თქვენი აზრი ჩვენთვის მნიშვნელოვანია!
ავტორის შესახებ
დაეხმარეთ პატარებს საკანცელარიო ნივთების გამოყენებაში
სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებები გვთავაზობენ სხვადასხვა აქტივობას, რომელიც მოითხოვს ისეთი საგნების გამოყენებას, როგორიცაა კალამი, ფანქარი, მაკრატელი, ცვილი ან ფერადი ფანქრები. თქვენ შეგიძლიათ დაეხმაროთ თქვენს პატარას და ასწავლოთ მათი სწორი გამოყენება, წაახალისოთ ისინი ისეთი საქმიანობებით, როგორიცაა ხატვა. შეგიძლიათ ასწავლოთ ასოების ან რიცხვების გამოწერა ასაკიდან გამომდინარე.
„მასწავლებელი - ზოგჯერ უშვილო,მაგრამ ათასი ბავშვის მშობელი” პირველად რომ წავიკითხე იოსებ ნონეშვილის ლექსი, „მასწავლებელი” საოცა...
სხვა ლექსები ამავე კატეგორიებიდან
დაახლოებით ამავე ზომის ლექსები კატეგორიებიდან გულუბრყვილო პატარები და ლექსები წესების დაცვაზე
სამწუხაროდ, სხვა ამავე ზომის ლექსები, რომელიც ამავე კატეგორიებშია, ვერ მოიძებნა | |
უფრო მცირე ზომის ლექსები კატეგორიებიდან გულუბრყვილო პატარები და ლექსები წესების დაცვაზე
კატა და თინიკოლუარა ჭანტურია |
|
მარდი ბიჭიგივი ჭიჭინაძე |
|
პატარა პრანჭიაელიზბარ გაბუნია |
|
პრანჭია ანომზია გოგნიაშვილი |
|
ყვავილები დედასგიორგი კაჭახიძე |
უფრო დიდი ზომის ლექსები კატეგორიებიდან გულუბრყვილო პატარები და ლექსები წესების დაცვაზე
სამწუხაროდ, სხვა უფრო დიდი ზომის ლექსები ამავეე კატეგორიიდან ვერ მოიძებნა | |
ზოგადი ინფორმაცია
სასწავლო ცენტრი
ბავშვის სახელები
საბავშვო ლექსები
საინტერესო