ამწ−ვან−და მთე−ბი,
ამწ−ვან−და ჭა−ლა,
გა−მო−ი−ჩი−ნა
ბუ−ნე−ბამ ძა−ლა.
ჩიტი-ჩიორა
გა−ლობს და გა−ლობს:
არც და−ე−ძი−ნა,
არც და−ი−ღა−ლა.
მწვა−ნობს ჯე−ჯი−ლიმ
ჰყვა−ვის ხე−ხი−ლი.
თეთ−რად ცხვა−რი სჩანს
გა−დაფ−რე−ნი−ლი.
დი−ან წყა−რო−ნი
უხ−ვად ყველ−გა−ნა.
სა−მო−თხე−სა ჰგავს
მთე−ლი ქვე−ყა−ნა.
მო−სარ−წყა−ვიც აქვს -
წვი−მა ჟუ−ჟუ−ნა.
ტყე−ში ქე−დან−მა
და−ი−ღუ−ღუ−ნა.
ხნუ−ლებ−ში ცელ−ქობს
თაგ−ვი წრუ−წუ−ნა.
ჰფეთ−ქენ ი−ა−ნი,
დღე−ა მზი−ა−ნი,
ღმერ−თო, არ მის−ცე
ყვა−ვილთ ზი−ა−ნი!
რა კა−ი დრო−ა,
რა კა−ი ხა−ნა! -
არ მი−ნა−ხი−ა
სხვა ა−მის−თა−ნა.
ჩიტი-ჩიორა
გა−ლობს და გა−ლობს,
რა დი−დად ლა−ღობს,
რა ფრი−ად ხა−რობს!
თა−ვის მღე−რა−ში
ცვი−ლი−ვით დნე−ბა,
გა−ლობს დღე−და−ღამ
და ა−რა ს−ცხრე−ბა.
II
გაყ−ვითლ−და მთე−ბი,
გა−ფუჭ−და გზე−ბი.
ვუც−ქერ ბუ−ნე−ბას:
ჯავ−რი−თა ვკვდე−ბი.
ა−ღარ−სად ვარ−დი,
ა−ღარ−სად ი−ა,
დაბ−ლა ყვი−თე−ლი
ფო−თო−ლი ჰყრი−ა;
ტყე ისეთი−ა,
რო−გო−რაც გლა−ხა:
შე−ე−ცო−დე−ბა,
კაც−მა თუ ნა−ხა.
მკვდარ ა−მი−რანს ჰგავს
მინდორ-ველები:
დაუკრეფი−ათ
გულ−ზე ხე−ლე−ბი.
რა ვნა−ხე გუ−შინ,
რას ვხე−დავ დღე−სა!
ვის ოინი−ა,
ნე−ტა−ვი, ე−სა?
ყვე−ლას−გან მეს−მის
მე მხო−ლოდ კვნე−სა...
ჩიტი-ჩიორა
მარ−ტო არ ჰკვნე−სის,
აჰშლი−ა ჟი−ნი
მღე−რის და ლექ−სის.
დაჰ−კი−ვის მთა−სა,
დაჰ−კი−ვის ბარ−სა,
გა−ლობს და გა−ლობს,
დაღ−ლას ა−რა ჰგრძნობს.
დამჭკნარ-დამზრდელი
დედა-ბუნება
გა−ლო−ბის ჰან−გებს
ჩა−ე−ბა−ნე−ბა.
III
უ−ა−რე−სი დრო
და ჟა−მი დგე−ბა,
მტე−რი ბუ−ნე−ბის
სისხ−ლი−თა ძღე−ბა.
ყინვა-ზრბისგან
ხე და ქვა სდგე−ბა.
გა−და−ლე−სი−ლა
თოვ−ლით მთა-ბარი.
თავ−ზე გვექ−ცე−ვა
ყვე−ლას სახლ-კარი.
ყველაფერი−ა
გამშრალ-გამხმარი.
ა−რავის სწა−დის
გა−მოსვ−ლა კარ−ში;
ვარსკვ−ლა−ვე−ბიც კი
ი−მალ−ვის ცა−ში.
ვი−საც სო−რო აქვს,
სო−როში ძვრე−ბა,
და ვი−საც ა−რა,
სი−ცი−ვით კვდე−ბა.
ეს და−ლოც−ვი−ლი
ღმერ−თი რას შვრე−ბა?!
ჩიტი-ჩიორა
მხო−ლოდ არ ს−ცხრე−ბა.
გა−ლობს და გა−ლობს
და−უ−ცხრო−მე−ლი,
კრი−მან−ჭუ−ლე−ბით
გა−უძ−ღო−მე−ლი.
ერ−თი უ−ყუ−რეთ
ცე−რის ტო−ლა−სა!
რა შე−ედ−რე−ბა
ი−მის ყო−ლა−სა!
ჯერ არცერთ მომხამრებელს არა აქვს შეფასება გაკეთებული. თქვენ როგორ გფიქრობთ, რა ასაკის ბავშვისათვის შეიძლება იყოს ეს ლექსი საინტერესო? საორიენტაციო ასაკის მისანიჭებლად, გთხოვთ შეხვიდეთ სისტემაში ან გაიაროთ რეგისტრაცია და გვითხრათ, თქვენი აზრით რა ასაკის ბავშვისათვის არის ეს ლექსი საინტერესო. თქვენი აზრი ჩვენთვის მნიშვნელოვანია!
ავტორის შესახებ
ბავშვები თანამშრომლობენ სკოლაში, რადგან მათ იციან რასაც უნდა მოელოდნენ, ამბობს ბეთ კოენ-დორფმანი, ჩიკაგოს კონკორდია ევონდეილ კამპუსის სკოლამდელი აღზრდის კოორდინატორი. „ბავშვები ყოველდღიურად ასრულებენ ერთსა და იმავე პროგრამას, ასე რომ, ისინი სწრაფად სწავლობენ იმას, რასაც უნდა აკეთებდნენ და გარკვეული პერიოდის შემდეგ ავტომატურად მოქმედებენ“. შეუძლებელია სახლში ერთი და იგივე ტემპის შენარჩუნება, თუმცა, რაც უფრო თანმიმდევრულები იქნებით, მით მეტად ითანამშრომლებს ბავშვი თქვენთან, ამბობს კოენ-დორფმანი. ჩამოყალიბდით რამდენიმე გეგმაზე და მიყევით მათ: ყველა იცვამს ჭამის წინ. როდესაც სახლში შემოვდივართ, ვიბანთ ხელს. ძილის წინ არ ვკითხულობთ ზღაპრებს, სანამ პიჟამოს არ ჩავიცვამთ. საბოლოოდ, „სახლის წესები“ ბუნებრივი გახდება შვილებისთვის
„მასწავლებელი - ზოგჯერ უშვილო,მაგრამ ათასი ბავშვის მშობელი” პირველად რომ წავიკითხე იოსებ ნონეშვილის ლექსი, „მასწავლებელი” საოცა...
სხვა ლექსები ამავე კატეგორიებიდან
დაახლოებით ამავე ზომის ლექსები კატეგორიიდან საახალწლო ლექსები
სამწუხაროდ, სხვა ამავე ზომის ლექსები, რომელიც ამავე კატეგორიებშია, ვერ მოიძებნა | |
უფრო მცირე ზომის ლექსები კატეგორიიდან საახალწლო ლექსები
![]() |
გოზინაყივასილ გულეური |
![]() |
თავნება ფისოსოფო გასიტაშვილი |
![]() |
გოზინაყიმაია კარსელი |
![]() |
დღეს ახალი წელიათინათინ კვირიკაძე |
![]() |
საახალწლომორის ფოცხიშვილი |
უფრო დიდი ზომის ლექსები კატეგორიიდან საახალწლო ლექსები
სამწუხაროდ, სხვა უფრო დიდი ზომის ლექსები ამავეე კატეგორიიდან ვერ მოიძებნა | |
ზოგადი ინფორმაცია
სასწავლო ცენტრი
ბავშვის სახელები
საბავშვო ლექსები
საინტერესო