ი−ყო და ა−რა ი−ყო რა,
რა იქ−ნე−ბო−და რა? -
ტყის პირს, სო−ფელ−ში ცხოვ−რობ−და,
ერ−თი პატა−რა თხა.
ჯი−უ−ტი, ცელ−ქი, ცუღ−ლუ−ტი,
მა−ღალ ღო−ბე−ზე მხტო−მა−რე,
ა−ბე−ზა−რი და კუნტ−რუ−შა,
და ვე−ნა−ხებ−ში მძრო−მა−რე.
მოძ−რა−ვი ი−ყო ბე−კე−კა,
და გა−სა−ოც−რად მარ−დი,
მაგ−რამ შრო−მა არ უყ−ვარ−და,
ა−რაფრის ჰქონ−და დარ−დი.
ბე−კო უქნა−რა, ზარ−მა−ცი,
ციცქ−ნა რქე−ბით და კუ−დით,
ყვე−ლას ღო−ბე−ებს უმტვ−რევ−და,
ის სა−ძა−გე−ლი ქურ−დი.
***
ჩვე−ნი გმი−რი ერ−თხელ დღი−სით,
და−ი−კარ−გა უღ−რან ტყე−ში,
ე−ძებს ნი−კა, - ვერ ი−პო−ვა,
ვერც ცო−ცხა−ლი - ვერ−ცა ლე−ში,
ბე−კომ ბევ−რი იკუნტ−რუ−შა,
მი−აღ−წი−ა ტყის კი−დე−ში,
და დაღ−ლილ−სა ბუჩ−ქის ძი−რას,
ჩა−ე−ძი−ნა სიგრილე−ში.
ცო−ტა ხან−მაც გაია−რა,
ჩა−მობ−ნელ−და - დად−გა ღა−მე,
ბუმ და−ი−წყო კი−ვი−ლი და
ა−მო−გორ−და ცა−ზე მთვა−რე.
ბე−კოს ძლი−ერ ე−ში−ნი−ა,
ე−ლან−დე−ბა ყველ−გან მგე−ლი,
ამ დროს ტა−ნის რხევა-რხევით,
გა−მო−ბა−კუნ−და ი−რე−მი.
ირ−მის გვერ−დით თვა−ლი მოჰკ−რა,
რო−გორ დახ−ტის ციცქ−ნა შვე−ლი,
და ი−მე−დი ჩა−ე−სა−ხა,
ვედ−რე−ბით თქვა -ვერ მიშვე−ლი?
შვე−ლი კარ−გად და−აკ−ვირ−და,
წინ ა−მა−ყად გაუა−რა,
ეს შე−ნა ხარ ბე−კე−კუ−ნა,
ბოსტ−ნის ქურ−დი და უქნა−რა?
გა−ი−გო−ნა ეს ხმა−უ−რი,
მო−ცუნ−ცულ−და მათ−თან ციყ−ვი,
ფუ, -შე ქურ−დო, სა−ლა−ხა−ნავ,
უ−თა−ვა−ზა ბე−კოს წიხ−ლი.
წა−ვი−დე−სო ეს თხა ტყი−დან!
მთლად ა−კივლ−და ხე−ზე ჭო−ტი,
უქ−ნა−რე−ბი არ გვინ−და−ო,
სა−ცემ−რად მოს−ტე−ხა ტო−ტი.
ტუ−რამ ჭოტ−სა ხმა ა−უ−წყო,
შე−ი−ძუ−ლეს „და−კარ−გუ−ლი“,
მიხვ−და ტყე−ში რა−ტომ დარ−ჩა,
ყვე−ლასაგან გა−რი−ყუ−ლი,
ნა−ნობს თა−ვის უ−ღირს ქცე−ვებს,
ა−რის ძლი−ერ დაბ−ნე−უ−ლი,
სად წა−ვი−დეს, ა−ღარ ი−ცის,
გა−მა−ლე−ბით უ−ცემს გუ−ლი.
ფიქ−რობს: -იქ−ნებ გვი−ან ა−რის,
აღა−რა მაქვს მე−ტი შან−სი?
თავს ძა−ლა რომ და−ვა−ტა−ნო,
გა−მოვს−წორ−დე ცო−ტა ხან−ში?!
თით−ქოს ფიქ−რი გა−უ−გო−ო,
ჭკუ−ას უხ−მე! -ხა−ვის ზღარ−ბი,
კურ−დღელ−მა - არ იქურ−დოო,
ნუ იქ−ნები ძმა−ო ხარ−ბი.
სად ი−ყო და სად ა−რაო,
იქ−ვე გაჩნ−და ბრძე−ნი მე−ლა,
შე−ე−ცო−და მტი−რალ ბე−კო,
მოაგვა−რა საქ−მე ხე−ლად,
წა−მო ჩემ−თან, - უნ−და გი−თხრა,
ქურ−დი ვი−ყავ მე−ცო ძვე−ლად,
არ ვიპა−რავ წი−წი−ლებ−სო,
გა−მოვს−წორ−დი- ჰფი−ცავს მე−ლა.
თუმც ღა−მეა უ−კუ−ნე−თი,
უღ−რან ტყე−ში ძლი−ერ ბნე−ლა,
გა−გა−ცი−ლებთ შენს სოფ−ლამ−დე,
მე და ის ცი−ცი−ნა−თე−ლა.
მი−იყ−ვა−ნეს ბე−კო შინ და,
სთქვა მად−ლო−ბა გულმ−ხურ−ვა−ლე,
წვე−რი უთრ−თის, სი−ხა−რუ−ლით
ცრემ−ლი სდის და იწ−მენდს თვა−ლებს,
***
დრო გავიდა-გამოსწორდა,
შრო−მამ ი−სე გა−ი−ტა−ცა,
ჩვე−ნი ბე−კო-თხის ამ−ბა−ვი,
მთელ სო−ფელ−მა ა−ი−ტა−ცა,
ბე−კო დინ−ჯად და−დის ყველ−გან,
არ დახ−ტის და არ ქოთ−ქო−თებს,
არ შორ−დე−ბა პატ−რონ ნი−კას,
ა−ღარ ამტვ−რევს არ−ვის ღო−ბეს,
ყვე−ლამ უკ−ვე ა−პა−ტი−ვა,
გა−და−უს−ვეს თავ−ზე ხე−ლი,
ყო−ველ სის−ხამ დი−ლით ხვდე−ბა,
საჩუქა−რად მწვა−ნე ნე−კე−რი.
ლექსი 6 ~ 12 წლის ბავშვებისათვის
სხვა მომხმარებლების აზრით, ეს ლექსი საინტერესო შეიძლება იყოს საშუალოდ 6-დან ~ 12 წლამდე ბავშვებისთვის. თქვენ როგორ გფიქრობთ, რა ასაკის ბავშვისათვის შეიძლება იყოს ეს ლექსი საინტერესო? გთხოვთ შეხვიდეთ სისტემაში ან გაიაროთ რეგისტრაცია და გვითხრათ, თქვენი აზრით რა ასაკის ბავშვისათვის არის ეს ლექსი საინტერესო. თქვენი აზრი ჩვენთვის მნიშვნელოვანია!
ავტორის შესახებ
ასწავლეთ ბავშვს, გაიგოს სხვისი პერსპექტივა
ასწავლეთ ბავშვს, დაინახოს სიტუაცია სხვისი თვალით.
„მასწავლებელი - ზოგჯერ უშვილო,მაგრამ ათასი ბავშვის მშობელი” პირველად რომ წავიკითხე იოსებ ნონეშვილის ლექსი, „მასწავლებელი” საოცა...
სხვა ლექსები ამავე კატეგორიებიდან
დაახლოებით ამავე ზომის ლექსები კატეგორიიდან ლექსები ცხოველებზე, ფრინველებზე
სამწუხაროდ, სხვა ამავე ზომის ლექსები, რომელიც ამავე კატეგორიებშია, ვერ მოიძებნა | |
უფრო მცირე ზომის ლექსები კატეგორიიდან ლექსები ცხოველებზე, ფრინველებზე
![]() |
ყვინჩილანოდარ დუმბაძე |
![]() |
ფისოლუარა ჭანტურია |
![]() |
ჭიამაიალუარა ჭანტურია |
![]() |
სახლივასილ გულეური |
![]() |
მაჩვინოდარ დუმბაძე |
უფრო დიდი ზომის ლექსები კატეგორიიდან ლექსები ცხოველებზე, ფრინველებზე
![]() |
როგორ ასწავლა ჭიანჭველამ სამამდე თვლა ჭიანჭველაჭამიასგივი ჭიჭინაძე |
![]() |
ასოხატულა კუნწულებიგივი ჭიჭინაძე |
ზოგადი ინფორმაცია
სასწავლო ცენტრი
ბავშვის სახელები
საბავშვო ლექსები
საინტერესო