კომპიუტერული თამაშები ჩვენს ქვეყანაში საკმაოდ დიდი ხნის წინ გავრცელდა. ამის შესაბამისად გაჩნდა კითხვა თუ რა როლს ასრულებს ეს თამაშები მოზარდებში. გამოცდილებით დადასტურებულია, რომ ცხოვრებაში ყველაფერში ზომიერებაა საჭირო, ასე რომ კომპიუტერულმა თამაშებმა შეიძლება როგორც დადებითად, ასევე უარყოფითად იმოქმედოს. მისი სასიკეთო თუ საზიანო თვისებების შესახებ შეიძლება საერთო დასკვნების გამოტანაც. უფრო ხშირად ბავშვები სპორტული თამაშებით არიან გატაცებულნი. მათ თავი გაიგივებული ჰყავთ მოქმედ გმირებთან. დამარცხებას ვერ ეგუებიან და ხდებიან აგრესიულნი. ეს მდგომარეობა მათ ცხოვრებაშიც ხვდებათ. არიან აგრესიულნი, ეჩხუბებიან თანატოლებს. სკოლებში მომრავლდა ცემისა და დაჭრის ფაქტები, რაც უარყოფითად მოქმედებს მათ ფსიქიკაზე. აქ აუცილებელია უფროსების ჩარევა, უნდა განუმარტოთ მოზარდებს, რომ ყველაფერში ზომიერებაა საჭირო. უკეთესია ითამაშონ შემეცნებითი თამაშები, რაც მათზე დადებითად აისახება.
არანაკლებ მნიშვნელოვანი სოციალური ფაქტორია ის, რომ კომპიუტერულ თამაშებში გარშემო მყოფებზე ზრუნვა აუცილებლობას აღარ წარმოადგენს. ყველაზე ხშირად მოთამაშე მხოლოდ თვითონ მოქმედებს და გარშემო მყოფებს ვერც კი ამჩნევს, ისინი აღიქმებიან უბრალო დეკორაციებად. ეს ფაქტი კი სკოლანდელი ასაკის ბავშვებში ეგოიზმს აჩენს.
კომპიუტერული თამაშები ითხოვს უნარ-ჩვევებს, ლოგიკურ აზროვნებას, კარგ მახსოვრობას. კომპიუტერული თამაშები გარკვეულწილად ეხმარება უცხო ენის შესწავლაში. მისი ყველაზე დადებითი მხარეა კოორდინაციის განვითარება, გადაწყვეტილებების მიღება, რეაქციის სისწრაფე. ასევე, ეხმარება ბავშვებს ისწავლონ სივრცეში სწრაფად ორიენტირება, კომპიუტერული თამაში ეხმარება ბავშვს განსხვავებული სიტუაციიდან გამოსვლაში. ის შეიძლება ბავშვს დაეხმაროს ტკივილთან და ავადმყოფობასთან გამკლავებაში. ბევრი ნეიროქირურგი აღნიშნავს, რომ ოპერაციიის შემდგომ სწრაფი გამოჯანმრთელებისთვის სასარგებლოა კომპიუტერული თამაშებით თითების გავარჯიშება.
დღესდღეობით არსებობს ვირტუალური მოთამაშეების კლუბები და, შესაძლებელია, რომ ინტერნეტის საშუალებით ეთამაშო სხვა, თუნდაც უცნობ ადამიანს. ამგვარად, შესაძლებელია ნაცნობობის დამყარება და შეხედულებების გაზიარება დედამიწის სხვადასხვა წერტილში.
უარყოფითია ბავშვებში სასტიკი თამაშები, მაგრამ უნდა აღინიშნოს, რომ იქ მაინც ბოროტზე კეთილის გამარჯვებაც არის. მიზანი ისაა, რომ ბავშვებს ასწავლოს რამე სასიკეთო. კომპიუტერულ თამაშებზე შეიძლება სხვადასხვა განსხვავებული აზრი არსებობდეს, მაგრამ დღესდღეობით ის ქართველი ბავშვის მთავარი გასართობი და საზრუნავია.