ი−ყო ერ−თი კომბ−ლე,
ყავ−და ო−რი ცხვა−რი.
და ო−რივე ი−ყო,
თვი−ნი−ე−რი, წყნარი.
კომბ−ლე კომბ−ლებს თლი−და,
ჭე−რი ჰქონ−და სავ−სე.
მათ მ−წყემ−სებ−ზე ყიდ−და,
თავს ირ−ჩენ−და ასე.
ცხვრებს უშ−ვებ−და დი−ლით,
სა−ბა−ლა−ხოდ ტყე−ში.
თვი−თონ კომბ−ლებს თლი−და
და ა−წყობ−და ჭერში.
ეს ი−ცო−და დათვ−მა,
ეს ი−ცო−და მე−ლამ,
ეს ი−ცო−და ტუ−რამ,
ეს ი−ცო−და მგელ−მა.
თუმ−ცა ცხვრებ−თან მისვ−ლას
ვე−რა−ვინ ბე−დავ−და.
კომბ−ლეს ში−შით, ა−ბა,
მის ცხვრებს ვინ შე−ჭამდა.
მაგრამ მარ−ტო მგელ−მა
გა−ბე−და და ცხვრე−ბი
ი−სე გა−დაყ−ლა−პა,
არ და−ტო−ვა ძვლე−ბიც.
- არ მეს−მი−სო, - მგელ−მა -
კომბ−ლე რა კა−ცი−ა.
კომბ−ლები რად უნ−და,
თუ კი მამაცია.
ცხვრებს რომ ტყე−ში უშ−ვებს,
ჩვენ ა−რაფ−რად გვთვლი−სო.
ზის და არ−ხე−ი−ნად
სახლ−ში კომბ−ლებს თლისო.
ერ−თი გა−ბე−დოს და
და−მამ−ცი−როს ხალხ−ში.
მაძ−ღა−რიც რომ ვი−ყო,
გა−დავყ−ლა−პავ წამში.
ახლა, წა−ვალ, თო−რემ,
და−ღამ−დე−ბა მა−ლე.
ი−ეჭ−ვე−ბენ ჩემ−ზე,
თუ არ დავიმა−ლე.
ცხვრებს და−უ−წყებს ძებ−ნას,
ა−წი, კომბ−ლე ტყის პირს.
,,მგელ−მა შე−ჭა−მა−ო"
ყვე−ლა ჩემ−ზე იტყვის.
და მაძ−ღა−რი მუც−ლით,
გა−ძუნ−ძულ−და ტყის−კენ.
თუმ−ცა, კომბ−ლე, უკ−ვე
მი−დი−ო−და მისკენ.
და როს მგე−ლი შესვ−ლას
ა−პი−რებ−და ტყე−ში.
გზა მო−უჭ−რა მგელ−სა,
კომბ−ლემ კომბ−ლით ხელ−ში
- ა−ბა, მგე−ლო, მგე−ლო,
არ მე−ლო−დი მე−ო.
ვი−ცი ჩე−მი ცხვრე−ბი
შენ რომ შე−ჭამე−ო.
მესმის, ჩე−მი ცხვრე−ბის,
სუ−ნი ა−ვი−ღე−ო.
ცხვრე−ბი ა−მო−უშ−ვი,
პი−რი გააღეო.
თუ არ გინ−და თავ−ში,
რომ კომ−ბა−ლი ჩაგ−ცხო.
- გა−მო−უშ−ვებ, ო−ღონდ,
გ−თხოვ, არ მომკ−ლა კაცო!
არ მომკ−ლა და ნა−ხავ,
რო−გორ შე−ვიცვ−ლე−ბი.
ა−ი, ცო−ცხლე−ბი−ა,
ნა−ხე, შე−ნი ცხვრე−ბი.
სიხარულისაგან
კომბ−ლე აფრქ−ვევს ცრემლ−სა,
ე−ფე−რე−ბა ცხვრებს და
თან თითს უქ−ნევს მგელ−სა.
- ნუ−ღარ შე−ჭამ ჩემ ცხვრებს,
ნუ−ღარ ა−მა−ტი−რებ.
თო−რემ გე−ფი−ცე−ბი,
ა−ღარ გა−პა−ტი−ებ.
ჯერ არცერთ მომხამრებელს არა აქვს შეფასება გაკეთებული. თქვენ როგორ გფიქრობთ, რა ასაკის ბავშვისათვის შეიძლება იყოს ეს ლექსი საინტერესო? საორიენტაციო ასაკის მისანიჭებლად, გთხოვთ შეხვიდეთ სისტემაში ან გაიაროთ რეგისტრაცია და გვითხრათ, თქვენი აზრით რა ასაკის ბავშვისათვის არის ეს ლექსი საინტერესო. თქვენი აზრი ჩვენთვის მნიშვნელოვანია!
ავტორის შესახებ
ბავშვები თანამშრომლობენ სკოლაში, რადგან მათ იციან რასაც უნდა მოელოდნენ, ამბობს ბეთ კოენ-დორფმანი, ჩიკაგოს კონკორდია ევონდეილ კამპუსის სკოლამდელი აღზრდის კოორდინატორი. „ბავშვები ყოველდღიურად ასრულებენ ერთსა და იმავე პროგრამას, ასე რომ, ისინი სწრაფად სწავლობენ იმას, რასაც უნდა აკეთებდნენ და გარკვეული პერიოდის შემდეგ ავტომატურად მოქმედებენ“. შეუძლებელია სახლში ერთი და იგივე ტემპის შენარჩუნება, თუმცა, რაც უფრო თანმიმდევრულები იქნებით, მით მეტად ითანამშრომლებს ბავშვი თქვენთან, ამბობს კოენ-დორფმანი. ჩამოყალიბდით რამდენიმე გეგმაზე და მიყევით მათ: ყველა იცვამს ჭამის წინ. როდესაც სახლში შემოვდივართ, ვიბანთ ხელს. ძილის წინ არ ვკითხულობთ ზღაპრებს, სანამ პიჟამოს არ ჩავიცვამთ. საბოლოოდ, „სახლის წესები“ ბუნებრივი გახდება შვილებისთვის
//ფერადი ფერების ფსიქოლოგიური მნიშვნელობა ბავშვებთან// ბავშვის მიერ ფერადი, კაშკაშა ფერების გამოყენება ხატვაში ფსიქოლოგიურად რამდენიმე მიმართულებით აიხსენბა.&n...
სხვა ლექსები ამავე კატეგორიებიდან
დაახლოებით ამავე ზომის ლექსები
![]() |
მუშაილია ჭავჭავაძე |
![]() |
ქართველი ქალიაკაკი წერეთელი |
![]() |
მკვეხარა მხატვარიმანანა ტონია |
![]() |
ლიკა და სარკემანანა ტონია |
![]() |
დილა ასე დაიწყეთამარ ფხაკაძე |
უფრო მცირე ზომის ლექსები
![]() |
ჟირაფინესტან კუპრავა |
![]() |
შემოდგომაცირა ტურაშვილი |
![]() |
გაგონდება თუ არაგალაკტიონ ტაბიძე |
![]() |
ქინქლანუნუ ჯანელიძე |
![]() |
შენ ჩემი მეგობარი ხარ!ნესტან კუპრავა |
უფრო დიდი ზომის ლექსები
![]() |
ილიას მოკვლის გამოაკაკი წერეთელი |
![]() |
ქებათა-ქებააკაკი წერეთელი |
![]() |
ქალაქი წყალქვეშგალაკტიონ ტაბიძე |
![]() |
შეჯიბრება საღორიის ტყეშინოდარ დუმბაძე |
![]() |
ტყუილების წვიმაგივი ჭიჭინაძე |
ზოგადი ინფორმაცია
სასწავლო ცენტრი
ბავშვის სახელები
საბავშვო ლექსები
საინტერესო